Er en vegansk livsstil kommet for å bli?

Det er lite trolig at hele verdens befolkning slutter å spise kjøtt og fisk og blir vegansk; i alle fall de neste 100 årene. EAT-Lancet-rapporten forteller oss at vi bør redusere inntaket av kjøtt kraftig, og denne rapporten bruker vitenskapelige metoder for å presentere sine fakta om vår klode. Uansett; Veganere og vegetarianere baserer seg på et kosthold helt uten kjøtt og fisk, og går dermed enda lenger. En veganer har ikke bare valgt plantebasert kosthold, men også en livsstil helt uten produkter som er laget av dyr.

Veganer; en plantebasert innovatør?

Etter innovatørene skal det komme en større del av befolkningen etter, og det gjenstår å se. Det vi vet, og som er viktig å poengtere for oss i Nàdarra, er at et plantebasert kosthold forutsetter at man erstatter de næringsstoffene man normalt finner i fisk og kjøtt. Algeolje er et plantebasert alternativ til Omega-3, og den eneste vegetabilske kilden til fettsyrene EPA og DHA.

Med Nàdarra algeolje kan du sikre høyt inntak av de viktige omega-3 fettsyrene EPA og DHA, 100% vegetabilsk. Perfekt for en veganer, men også for alle som har et bevisst forhold til dyrene, vår natur, klima og fremtiden til jorden vår.

helse gode fettsyrer vaner bedre helse rabatt kampanje algeolje omega-3 rabatt 25%

Vår visjon

“Nàdarra leverer bedre helse til befolkningen”

La fisken leve – ta plantebaserte fettsyrer

Algeolje er naturlig ren, vegansk og rik på de samme fettsyrer som vi finner i fisken. Faktisk, så får fisken i seg Omega-3 fordi den spiser alger. Snakk om omvei!

” Jeg har akkurat tatt en test for å finne min omega6/3-balanse. Balansen skal være 3:1, og min var 3,1:1.

Ikkje møe å si på det resultatet, syns æ ? “

Inger Margrethe, Kristiansand

Veganer Vegansk Plantebasert Omega3 Algeolje Diett Livsstil Kosthold

Hvor mye Omega-3 trenger du?

Her i Norge har ikke helsemyndighetene en egen anbefaling for inntak av marint Omega-3, men anbefalingen er at det totale Omega-3 inntaket, både marint og plante, bør utgjøre 1 energiprosent i kostholdet. Vi anbefaler deg å bruke kostholdsplanleggeren til Helsedirektoratet og Mattilsynet for å sette sammen din egen meny (se kilder for lenke).

Det er ikke en egen anbefaling for marint omega-3 (EPA og DHA), men helsemyndighetene i Norge anbefaler at vi spiser to til tre måltider med fisk i uken, og at halvparten bør være fet fisk. Foretrekker du heller kosttilskudd, så velg plantebasert Omega-3 fra Nàdarra. Vi anbefaler 2,5 ml flytende eller 2 kaplser per dag.

Rabatter og gratis frakt

Vi har gratis frakt og faste rabatter på kvantumsbestillinger og abonnement.