Algeolje med Omega-3 er godt for hjerne, hjerte og syn

Verden omtaler Covid-19 som en usynlig fiende. Vi har også en usynlig hjelper; Omega-3

Algeolje er kilden til Omega-3

Dette er ren olje til kroppen vår. Fettsyrene EPA og DHA er marine fettsyrer som kroppen trenger. Mange fokuserer på fettsyren ALA som en viktig kilde til Omega-3, og den er også del av et sunt kosthold. I tillegg må man ha marine Omega-3-fettsyrer. Det er langt vanskeligere å finne gode kilder til EPA og DHA, og det er algene som gir deg løsningen.

Nàdarra gir deg hele 1000 mg Omega-3 per dagsdose. Dagsdosen er på “bare” 2,5 ml (halv teskje).

 

Vår usynlige hjelper; Omega-3

Det er ikke alltid lett å fortelle at man skal ta Omega-3 hver dag, for virkningen går på indre organer, og man får ikke vist effekten tydelig. Effekten er jo at man unngår mange lidelser som ofte kommer med alderen – for eksempel Parkinson, Alzheimer, Demens etc.  I ung alder har vi ADHD som også er hjernerelatert, og som man mener Omega-3 kan hjelpe. Les mer om det i ADHD får hjelp av Omega-3 fra Algeolje.

kosthold plante dråpe omega-3 rabatt algeolje kampanje
kosthold sjø hav omega-3 alger algeolje ampanje

Tilgang til godt kosthold

Kostholdet ditt er viktig, og det skal være enkelt å finne gode råvarer. Algeolje er en råvare som selges til fiskeoppdrett før den kommer til oss mennesker. Oppdrettsbransjen bruker algeolje i fiskefôr, og Nàdarra mener denne omveien via fisken er unødvendig. Du kan få Omega-3 direkte fra kilden. Prisen på algeolje er noe høyere enn fiskeolje, og dette skyldes at det fremdeles er få produsenter.

Anbefalinger

Et rikt kosthold med Omega-3 skal inneholde algeolje med EPA og DHA. Anbefalt dagsdose er minst 250 mg EPA og DHA, men det kan også være du skal ha høyere doser i visse diagnoser. Derfor er det viktig at du tar en blodanalyse og søker råd hos fastlege eller annet helsepersonell. Vær oppmerksom på at naturmedisin ikke er feil, og at det kan erstatte medisiner som gis av fastlegen. Utfrordre gjerne legene i Norge på denne tankegangen siden naturmedisin generelt har færre bivirkninger.

 

Kilder:

Vegan.com sin side om Omega-3 med fokus på fettsyrene ALA, EPA og DHA
Helsepersonell for Plantebasert Kosthold

Aktuelle sider hos Nàdarra:

Fibromyalgi og Omega-3 fra algene